Program studiów na kierunku Turystyka:
Program studiów jest dostosowany do potrzeb pracodawców w branży turystycznej, którzy od pracowników oczekują wiedzy o sektorze turystycznym oraz orientacji na klienta. Dlatego w czasie studiów:
· dowiesz się jak funkcjonuje rynek turystyczny i jak działają podmioty, które organizują turystykę i uczestniczą w sprzedaży jej produktów/usług, jakie są trendy w turystyce krajowej i międzynarodowej, jakie są modele zachowań klientów i jak prowadzić badania marketingowe,
· pozyskasz specjalistyczną wiedzę z zakresu zarządzania i marketingu w branży turystycznej, zielonej turystyki i promocji regionalnych produktów turystycznych, e-commerce, przewodnictwa turystycznego, podstaw przedsiębiorczości, prawa, zarządzania ryzykiem i personelem w turystyce,
· rozwiniesz kompetencje w zakresie przygotowywania oferty turystycznej i jej sprzedaży, w tym ofertowania i revenue management oraz posługiwania się programami informatycznymi wykorzystywanymi w turystyce,
· dowiesz się jak obsługiwać drony, które możesz wykorzystać w przygotowaniu kampanii promocyjnych atrakcji turystycznych.
Kompetencje których oczekują pracodawcy w branży turystycznej to także komunikatywność, panowanie nad emocjami, umiejętność negocjacji, znajomość języka angielskiego czy komunikacja ustna i pisemna. Dlatego w czasie studiów:
· dowiesz się jakie są skuteczne techniki autoprezentacji i rozwiązywania problemów metodą design thinking,
· pozyskasz wiedzę o psychologii komunikacji oraz rozwiniesz umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, perswazyjnej czy międzykulturowej,
· na każdym semestrze studiów będziesz podnosić kompetencje w zakresie specjalistycznego języka angielskiego w turystyce,
· dodatkowo będziesz mógł podnosić kompetencje językowe wybierając kurs z dowolnego języka obcego wykładanego na pierwszych dwóch latach studiów.